Stat Counter

Tuesday, January 3, 2017

Mee Udang Galah Banjir Kuala Selangor : Review

Salam dan selamat pagi.

Semalam aku dan suami pergi ke Tanjong Karang nak bisit my fren bersalin. She got twin boy. Hye Zariq and Zarif. Tido je keje awk :P

Ok plan memang nak ke Kual selangor sebab tetiba macam terliur  je tengok Mat Dann makan mee udang galah fresh. Mat Dann mana? Ala mat salleh yang terror loghat Terengganu tu la. Aku tengok dia makan dalam rancangan travelog "MAT DANN KAKI JALAN' macam sedap je. Udang yang bapak besar :).

So semalam masa on the way nak ke Tanjong Krang tu, mata memang meliar tengok kiri kanan cari kedai tu. :D. 

Add caption

semua menu kat sini berasaskan udang. So untuk penggemar udang memang sangat "suggested" la .

ni senarai menu dan harga :)

so aku dan suami order mee udang sederhana dan mee goreng untuk si kecik #airisadelia.

ni mee goreng. ada udang jugak ;)

ni mee udang. 

kuah dia pekat sangat. Rasa masam, masin , pedas semua complete. Just nice orang putih kata . heheh. Suami aku cakap lagi sedap dari mee udang Kuala Sepetang Makjah tu. Tapi aku lagi suka yang Makjah tu. Ye la taste masing masing. Yang ni ada empat ekor udang galah size sederhana. (empat ekor tu sikecik habiskan semua. ibu and ayah makan kepala udang :P)


yang ni selepas beberapa minit

kat sini jugak disediakan surau. so untuk yang datang dari jauh tu, no worries yer dear. takdenye kita terkejar kejar nak solat. Semalam sebab on the way nak balik tuh dah around 6.30pm then sampai kat kedai ni pun around MAgrib. So aku tinjau2 kawasan la sikit. Tengok ada surau,, solat dulu. 

Surau selesa boleh memuatkan dalm 8orang untuk sesuatu masa.


As a conclusion, agak berbaloi la aku datang dari puchong makan kat sini. So boleh bawak famili datang ye.





No comments:

10years challenge

Assalamualaikum. Sempena tahun baru 2019, nak tukar gaya penulisan ke arah yang lebih matang. Insya allah. Namun terasa geli pula tanpa...