Stat Counter

Thursday, February 14, 2013

Kata Hati

Satu nama yang masih tersimpan. Mula menjauh disebabkan orang ketiga. Eh keempat. Eh kelima? Hahah. Yang penting, sebenarnya mungkin tiada jodoh.

“Kenapa awak bagitahu dia yang sya dan awak……….” Hanya dengan satu panggilan telefon memutuskan aku untuk lari. 

Well, ini jodoh. Masih berpegang pada JODOH.

EGO. Yes. Terlalu ego. Hingga kelihatan bodoh. Biar bodoh jangan terkinja kinja gedik mengejar .  

SELEPAS DIA…

Kesilapan mengenali lelaki . Menjadi terlau bodoh. Mengikut kata hati. Sering bertelingkah. Punca? Aku sendiri. Masih terbawa memori dengan Dia. Ye Dia. Dia yang pertama. 

Mungkin.Aku ego? Sombong? Pemarah? Garang? Itu dengan dia. Dengan lelaki ini aku harus tukar watak. Jadi pemaaf lembut hati? Dengan hanya mengiakan . Angguk. Akur hingga dibuli. Ditipu.

Mengikat suatu ikatan yang terputus jua. Masih mebandingkan dengan Dia.  Lelaki ini menipu aku? Aku mungkin naïf tapi aku bukan bodoh. Once I said aku angakat kaki I really meant it. Good bye.

Kecewa? Tidak. Aku hanya malu. Teman rapat sudah tahu.

Malu hanya sementara.

“Beb, mungkin kau boleh cari Dia balik?,” usul teman rapatku.

Aku? Malu. Aku perempuan. Biarlah. Andai jodoh aku terima. Andai bukan aku doakan yang terbaik.
Sehinggalah……..

“Hello, ni eira ke,?” tegur pemanggil. Aku diam. Cuba memastikan apakah betul suara yang aku dengar itu?

Ahhh. Kenapa harus Dia? Jodoh? Bukan.

Bermula lah pencarian dimuka buku. Cubaan untuk lihat kehidupan Dia.
Harapan sentiasa ada, namun hati menghalang untuk mencari Dia.

Loss Contact lagi. Sudah aku bilang. Ini tandanya TIADA JODOH. Mula menerima.

Semoga Dia Bahagia.
A.I
 (Hari Kekasih 2013)

No comments:

10years challenge

Assalamualaikum. Sempena tahun baru 2019, nak tukar gaya penulisan ke arah yang lebih matang. Insya allah. Namun terasa geli pula tanpa...