Sunday, October 23, 2011

bila ajal semakin dekat, amal ibadah bagaimana?

Assalamualaikum...

Entri hari ini berbaur keinsafan. (n_n)

memang sudah ditetapkan setiap yang hidup pasti akan menghadapi saat kematian. saat untuk berpisah buat selama-lamanya dengan dunia dan insan tersayang. Tiada lagi harta benda, rumah besar, kereta besar, isteri cantik..semua ditinggalkan. yang dibawa hanyalah amalan baik semasa hayat dan anak-anak yang soleh..

anak soleh bukanlah anak PakCik Soleh atau anak bernama Soleh,..oh tidak sama sekali. :) Anak soleh adalah anak yang sentiasa mengamalkan amal makruf nahi mungkar. sentiasa berada di jalan Allah SWT. Pabila kematian memisahkan kita, hanya yang membantu dan sentiasa ada bersama adalh amaln baik kita seperti sedekh, zikir serta doa anak yang soleh..

pun begitu, sudah bersediakah kita menghadapi kematian? kelima2 rukun Islam tu dah kita penuhi atau tidak??banyakkah amalan mahmudah kita lakukan.

takut bila mengingatkan saat kematian. saat roh berpisah dari badan. namun, keinsafan hanya datang sebentar..

Tanda 40 hari sebelum hari mati

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT.

Maka malaikatmaut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa.

Akan terjadi malaikatmaut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

Adapun malaikatmaut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

argh...dah malas dah nak taip..hehehhhe....

Bersambung

No comments:

Stress Dengan Umah Sewa

Salam. Aku sekarang sangat stress dengan owner umah sewa aku. Kronologi. Year 2014 Aku masuk umah tu dan agreed nk sewakan dengan har...