Stat Counter

Wednesday, October 11, 2017

Buli atau Ambil Kesempatan

In history the greatest people were the ones that stood strong and tall against a tyrant. We should all stand up for the weak even if we are the only ones because eventually people will realize that you are on the right path and they will join you. Standing up against bullies can be hard to do but you should find the courage inside you and say something.


Agak kanak-kanak sebenarnya keadaan ni, tapi aku kena luah jugak. Hahahah.. Takleh pendam. Biasanya aku tulis kat blog dan save in DRAFT. SO yang ni tengok la masuk DRAFT atau aku PUBLISH. hahah Bagi aku, perasaan yang aku pendam ni, aku takleh simpan, aku kena luah dengan apa jua cara waima taip then delete, tulis kat buku pastu aku koyak balik. So now sebab aku rasa nak taip, aku tulis dalam blog.Samada aku ni golongan yang mudah dibuli atau golongan yang sering mudah diambil kesempatan.

Kenapa tak share je dengan HUSBAND? Hurmm., untunglah kalau dia nak dengar benda remeh temeh macam ni. Hahahaah.

Bagi yang tak kenal aku, pasti akan cakap aku sombong dan garang. Air muka aku kot. Hahaha. Tapi sebenarnya aku seketul manusia yang mudah didekati. Aku pula jenis mudah kasihan. Aku tak boleh tengok orang susah. Terutama sekali dengan perempuan mengandung.(baik nya aku)


Now aku rasa macam dibuli. Eh Ke kena amik kesempatan. Haa macam tu la.

Cut the crap.

Aku sekarang lunch sesorang je. Bukan takde kawan atau kena pulau ke apa, tapi hakikatnya aku ni macam diguna bila perlu SAHAJA. Dulu aku datang keje naik motor je dengan laki aku then lunch pon dekat2 area opis je. Pastu aku kesian ngan kawan aku ni dah muak dengan makanan sini so aku decided bawak kereta sebab senang nak keluar jauh sikit. Aku kesian sebab dia pregnant. Kena makan makanan yang baik. 

Selama pregnant tu aku dan dia keluar makan jauh. Aku tak pernah bawak bekal even aku masak pagi  tu. Sebab? Sebab aku tak nak nanti dia kena keluar makan sorang2. Aku kesian. Kalau aku beli nasi as bekal makan tengah hari pun, aku akan belikan jugak kat dia. Sebab kalau aku tak keluar, dia pon tak keluar dan makan jajan je. Kesian baby itu :)

Ok pendekkan cerita.

Bukan sekali kau suarakan kebimbangan pada cinta.............. eh. tetiba nyanyi lagu Ziana lak. :P

Aku ni kena banyak kali jugak la. Dia bawak bekal, pastu dah dekat waktu lunch baru di gitau dia taknak keluar. Padahal aku sepatutnya keluar mkn ng kawan aku yang lain, tapi aku cancel sebab aku taknak dia sesorang. Even kalau husband ajak pun aku refuse sebab mcm aku cakap tadi aku taknak dia sendiri. Ok 1-0.

Cut to short lagi.

Yesterday all my troubles seemed so far away.Now it looks as though they're here to stay.Oh, I believe in yesterday.(The Beatles :P)

Semalam dekat pukul 1 tu aku cakap kedai biasa tu tutup, so kita nak makan mana ni? Nak keluar jauh or makan kat area opis je? Dia cakap " Dia tak nak keluar sebab dah bawak bekal" kau rasa?

Sedih jugak sebenarnya aku rasa. Ye la selama ni aku tak nak dia susah , makan sorang sorang ke apa, Aku bawak makanan untuk dia if aku bawak bekal. So semalam aku makan sorang. Aku tak kisah pun sebab aku ok je #foreveralone. Dah biasa.

Aku tak tahu apa aku nak cakap ni sebenarnya. Tapi tu la, aku nak luah je. Hahahah. Aku rasa aku ni semacam diambil kesempatan atau kena buli.







1 comment:

10years challenge

Assalamualaikum. Sempena tahun baru 2019, nak tukar gaya penulisan ke arah yang lebih matang. Insya allah. Namun terasa geli pula tanpa...