Stat Counter

Tuesday, October 10, 2017

Selidik

Suddenly she realized that what she was regretting was not the lost past but the lost future, not what had been but what never would be. F. Scott Fitzgerald.


pernah terfikir tak nak selidik balik cerita yang disampaikan oleh seseorang tu either betul atau tak? mesti pernah tapi tak buat kan? Haa, selamat menjadi seperti aku la.

Dulu aku used to telan je cerita ade seorang kawan tentang seorang kawan. Aku namakan  A dan B. 

A ada cerita yang si B ni seorang yang teruk. Buat jahat kat anak dara orang,. Check in hotel bagai. Dan aku dengan bongoknya percaya TANPA usul periksa dengan bertanyakan pada si B. Aku blah tanpa bagi  peluang utk si B cerita benda sebenar.

Dan aku percaya cerita tu sampai sekrang sehingga lah aku berani untuk bertanya sendiri kepada si B. Yess dah terlambat dah sebenarnya. At least aku cuba untuk jernihkan balik persahabatan kami. 

Dan rupanya dia kena fitnah. Oh man. 7 tahun aku percaya dia betul betul buat benda tu. Alhamdulillah sekarang aku dah tahu duduk perkara sebenar.

Untuk si B, aku mintak maaf eh. Aku tak tanya kau awal-awal dulu. Sepatutnya sebagai sahabat aku kena lebih percayakan kau dari orang lain. Tak semena-mena putus persahabatan.

Moral :

Kita jangan cepat melatah dan terburu-buru dalam apa jua keadaan. Pastikan ianya betul sebelum kita menghukum.

Lesson learned!!

No comments:

10years challenge

Assalamualaikum. Sempena tahun baru 2019, nak tukar gaya penulisan ke arah yang lebih matang. Insya allah. Namun terasa geli pula tanpa...